شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حوادث دریایی شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۴۷:۳۴

سه کشته و ٦ مفقود در حادثه انفجار سکوی نفت و گاز پترو براس

باشگاه خبری فراساحل: در اثر وقوع انفجار در سکوی فراساحلی نفت و گاز متعلق به شرکت دولتی نفت پترو براس برزیل دست‌کم سه نفر کشته و ١٠ نفر مجروح شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، انفجار در سکوی فراساحلی نفت و گاز شرکت پترو براس منجر به کشته شدن دست‌ کم سه نفر و مجروح شدن ١٠ نفر شد. این حادثه‌ می‌تواند هر چه بیشتر به اعتبار این شرکت صدمه بزند، شرکتی که با رسوایی مالی و نگرانی‌های امنیتی دست به گریبان است. پیش‌بینی می‌شود که با وجود ٦ مفقود این حادثه، شمار کشته‌‌شدگان افزایش یابد. خطر، همچنان  نفتکشی را که در ٥٠ کیلومتری ساحل شناور است، تهدید می‌کند. این نفتکش حاوی تجهیزات فرآوری نفت و گاز است و ژنراتورهای آن با موتور جت کار می‌کنند. خوزه ماریا رانگل، رئیس اتحادیه سیندی‌ پترو ان‌ اف، بزرگترین اتحادیه بخش فراساحلی نفت برزیل، گفت: تجربه ما می‌گوید که نجات یافتن مفقودشدگان این حادثه دشوار است.

این اتحادیه به همراه پترو براس و آژانس نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل تعداد کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه را تایید کرده است. داویدسون لومبا، مدیر مالی اتحادیه سیندی پترو ئی ‌اس، نماینده کارگران سکوها، گفت: دلیل این حادثه نشت گاز در شناور تولید، ذخیره‌سازی و تخلیه نفت سیداددی‌ سائو ماتئوس بوده است. آژانس نفت، گازطبیعی و سوخت زیستی برزیل با اشاره به کنترل سریع آتش‌سوزی و برقراری ثبات در شناور و همچنین توقف تولید نفت و گاز، اعلام کرد:  هیچگونه نشت نفتی به اقیانوس صورت نگرفته است. براساس این گزارش، گاز طبیعی فرآوری ‌شده در این شناور از طریق خط لوله زیردریایی به ساحل فرستاده می‌شود. این شناور متعلق به شرکت کرایه کشتی بی ‌دابلیو آفشور است که در نروژ به ثبت رسیده است.

به گفته آژانس نفت، گازطبیعی و سوخت زیستی برزیل، این سکو روزانه حدود ٢,٢٥ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و دو هزار و ٢٠٠ بشکه نفت تولید می‌کند. این سکو کمتر از سه درصد از تولید گاز و کمتر از یک درصد از تولید نفت پترو براس را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال، این حادثه زمانی روی داد که این شرکت با بحرانی‌ترین شرایط در تاریخ خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. پترو براس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمان حادثه ٧٤ کارگر در این سکو مشغول به کار بودند که ٦ نفر از آنها مفقود شده‌اند. این سکو در میدان کاماروپیم در ٧٥ کیلومتری شمال شرق شهر ویتوریا، پایتخت ایالت اسپیریتو سانتو، قرار دارد. پتروبراس ١٠٠ درصد از سهام میدان کاماروپیم را در اختیار دارد. سکوی سیداددی‌ سائو ماتئوس در سال ٢٠٠٩ میلادی فعالیت خود را در این میدان آغاز کرد

پیش از این حادثه، نگرانی‌های امنیتی در شرکت پتروبراس افزایش یافته بود. ماه گذشته نیز سه کارگر این شرکت در جریان انفجار پالایشگاه دچار سوختگی شدید شدند.این حادثه یکی از چند حادثه‌ است که در دو سال اخیر در این شرکت روی داده است. سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، از دست دادن درآمدهای یارانه سوخت در واردات و داشتن بیشترین بدهی در میان شرکت‌های نفتی جهان با کاهش وجه نقد، پتروبراس را ناگزیر به استفاده طولانی‌مدت از تاسیسات با ظرفیت کامل و بدون انجام عملیات تعمیر و نگهداری کرده است. این شرکت همچنین با رسوایی بزرگ مالی روبرو شده است که در جریان آن سه نفر از مقام‌های پیشین پتروبراس بازداشت شدند و همچنین مدیرعامل و پنج مدیر بلندپایه آن نیز استعفا کردند. بنابر این گزارش، ده‌ها مدیر از پیمانکاران پترو براس نیز بازداشت شدند که این امر سبب متوقف شدن قراردادهای ساخت و تعمیر شد.  



  کد خبر : 517
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :